Aceasta pagina web constituie prezentarea on-line a lucrarii de licenta.
Digg  Sphinn  del.icio.us  Facebook  Mixx  Google  BlinkList  Furl  Live  Ma.gnolia  Netvouz  NewsVine  Pownce  Propeller  Reddit  Simpy  Slashdot  Spurl  StumbleUpon  TailRank  Technorati  TwitThis  YahooMyWeb
 
 

Introducere in lumea cafelei

„Cafeaua trebuie să fie neagră ca noaptea, tare ca moartea, dar dulce ca iubirea”
Proverb turcesc

Energie cu zaţ, cafeaua, această „băutură a diavolului”, face parte din meniul matinal al oricărui om, punând în priză mintea şi sufletul. Mai mult, oriunde ne-am afla, cu prietenii, cu familia sau clienţii, cafeaua este întotdeauna prezentă în ceaşca din faţa noastră. Ritual, „viciu”, plăcere sau pur şi simplu remediu împotriva oboselii, este unul dintre bunurile care atrage tot mai mulţi adepţi. Se pare că 9 persoane din 10 consumă cel puţin o dată pe zi unul dintre următoarele sortimente de cafea: cafea instant, naturală, 3în1 şi cappuccino, iar un român din 3 are asupra lui (pe birou, în geantă, în torpedou etc) un plic de cafea solubilă. Succesul sacket-urilor de cafea solubilă se datorează rapidităţii sale de preparare şi scăderii timpului alocat cafelei de dimineaţă.
În pofida investiţiilor masive în publicitate şi reclamă făcute de producători şi importatori, consumul mediu anual de cafea se menţine sub cel din restul ţărilor din Europa Centrală şi de Est. Cheltuielile cu marketingul, cu publicitatea şi cu reclama înseamnă între patru şi opt procente din cifra de afaceri a firmelor mari şi, practic, se încadrează în valorile, în general valabile, pentru industria bunurilor de larg consum. Românul băutor de cafea primeşte acelaşi mesaj de la companiile producătoare, chiar dacă este educat sau nu, dependent de cofeină sau amator ocazional, rafinat, snob sau conservator. Singurele diferenţe de target pe care agenţiile au reuşit să le gestioneze au fost acelea ale venitului cromatic şi ale generaţiilor de marcă. Ambalaj verde, Jacobs şi Elite Selected, este cafeaua premium. Ambalaj roşu, Elita şi Nescafé, este segmentul de mijloc. Jacobs şi Elite indică onoarea de familist, pe când Nescafé şi Tchibo indică buna dispoziţie şi pasiunea.
Prima sectiune, comunicarea de marketing, reprezintă o introducere în teoria comunicării de marketing, prezentând şi tehnicile de comunicare continuă şi promoţională.
"Piata cafelei" prezintă istoria cafelei şi piaţa cafelei cu principalele elemente definitorii: poziţia pe piaţa globală, consumul de cafea în România, tendinţe pe această piaţă, preţul şi distribuţia cafelei, principalii jucători şi poziţionarea acestora pe piaţă. Demersurile comunicaţionale ale acestora sunt analizate în sectiunea a treia, Cai de comunicare in consum, iar o analiză comparativă a acestora este efectuată sub formă de Concluzii. Anexele prezintă atât informaţii sub formă de tabele sau scheme, cât şi poze cu privire la demersurile comunicaţionale ale mărcilor.
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one