Aceasta pagina web constituie prezentarea on-line a lucrarii de licenta.
Digg  Sphinn  del.icio.us  Facebook  Mixx  Google  BlinkList  Furl  Live  Ma.gnolia  Netvouz  NewsVine  Pownce  Propeller  Reddit  Simpy  Slashdot  Spurl  StumbleUpon  TailRank  Technorati  TwitThis  YahooMyWeb
 
 

Comunicarea prin marcă

Marile mărci prezente pe piaţa cafelei sunt cunoscute ca atare şi foarte rar un consumator ştie de unde vine denumirea cafelei preferate. Spre exemplu, antreprenorul Johan Jacobs a fost naşul mărcii Jacobs. La fel şi în cazul Elite, numele mărcii provine de la un mic întreprinzător evreu Eliyahu Fromenchenko, care a început cu o fabrică de dulciuri, continuând cu linii noi de produse pe piaţa cafelei. Denumirea de Nescafé provine din combinaţia numelui producătorului Nestlé cu cea a produsului „café”. De asemenea, Tchibo a rezultat din combinaţia numelui unuia dintre fondatori Tchilling şi „bohne” care înseamnă în limba germană „boabă”.
Personalitatea mărcii inspiră pentru Jacobs răsfătul, pentru Elite familia/cuplul fericit, Nescafé este energia, iar Tchibo reprezintă dragostea, romantismul. Datorită logo-urilor, mărcile sunt memorate mai uşor, rămânând întipărite în mintea consumatorilor pentru o perioadă îndelungată. Culorile, figurile sau configuraţiile logo-urilor au anumite semnificaţii care pot genera un răspuns emoţional prin evocarea unor sentimente pozitive. Elite şi Nescafé au logo-uri complexe, redate de scrierea numelui printr-o caligrafie originală încadrat într-un oval (Elite) sau într-un dreptunghi (Nescafé). Combinaţiile de culori roşu şi alb, alb şi negru favorizează citirea (recunoaşterea) de la distanţă. Culorile alb şi negru transmit senzaţia de greutate a mărcii, importanţa acesteia. Nescafé accentuează această senzaţie folosind ambele culori. În cazul Tchibo, această senzaţie este transmisă de fondul albastru al logo-ului. Tchibo şi Jacobs au logo-uri iconografice, reprezentând lângă scrierea caligrafică şi emblema mărcii Tchibo, boaba de cafea din care iese aburul de aromă, sau doar aburul bobului de cafea Jacobs. Anexa 3.1. Emblema Jacobs este reprezentată de coroana regală aurie, regăsită pe toate produsele Kraft. Această coroană semnifică o cafea de calitate premium, sugerată şi de culoarea aurie. Mărcile de cafea desemnează o gamă de produse din segmentul cafelei şi a specialităţilor de cafea, reprezentând o marcă-gamă.
Pentru a avea succes pe o piaţă, trebuie construit un brand, conferindu-i o diferenţă relevantă pentru consumatori, diferenţă care, în timp, îl face să aibă un element definitoriu pentru un brand puternic: o poziţionare. În România sunt foarte puţine mărci care se diferenţiază de altele din aceeaşi categorie şi nu detin o poziţie specială în mintea consumatorilor. O dovadă a recunoaşterii mărcii Nescafé este faptul ca această denumire apare chiar în DEX, fiind definit ca „praf de cafea solubil, care se prepară prin simpla dizolvare în apă” . Totodată, această denumire apare şi în Dicţionarul de sinonime („nes”), în Dicţionarul ortografic, în NODEX şi în DN.
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one