Aceasta pagina web constituie prezentarea on-line a lucrarii de licenta.
Digg  Sphinn  del.icio.us  Facebook  Mixx  Google  BlinkList  Furl  Live  Ma.gnolia  Netvouz  NewsVine  Pownce  Propeller  Reddit  Simpy  Slashdot  Spurl  StumbleUpon  TailRank  Technorati  TwitThis  YahooMyWeb
 
 

Comunicarea prin ambalaj

Ambalajul de prezentare şi vânzare are un rol promoţional deosebit de important. Prin formă, culoare, grafică şi materiale de ambalare utilizate, acesta oferă identitate produsului, comunică natura conţinutului şi evidenţiază denumirea sau marca acestuia . Culorile ambalajului reprezintă un important instrument de marketing. Prin culori se creează componenta emoţională a publicităţii prin intermediul căreia se pot crea anumite emoţii publicului. Expresia „ambalajul vinde produsul” se aplica şi în cazul cafelei. Astfel, combinaţiile de culori folosite de către producători în ambalarea cafelei au puternice efecte asupra atragerii atenţiei. În primul rând, culorile auriu (Jacobs, Nescafé Gold), albastru intens (Tchibo) şi negru (Lavazza) indică nivelul premium al cafelei, a unei mărci puternice, autoritare. Textul alb pe fond roşu (Elita) sau pe fond verde (Selected, Nescafé Montego, Nescafé 3în1, Jacobs Krönung), alb pe negru (Nescafé Gold, Nescafé 3în1), galben pe albastru (Tchibo Exclusive, Tchibo Family), auriu pe negru (Lavazza) sunt combinaţii de culori care permit consumatorului să le citească sau recunoască de la distanţă. Ambalajul roşu (Elita şi Nescafé) simbolizează forţa, vivacitate şi dinamism, exprimă demnitate şi este încântător, atrăgând incontestabil privirea. Ambalajul verde (Elite Selected şi Jacobs) este simbolul speranţei, iar combinat cu culoarea galbenă sau aurie capătă forţa şi viaţa. Ambalajul Tchibo, fiind o combinaţie a culorilor albastru şi galben, simbolizează extravaganţa, calmitate, profunzime.
Majoritatea ambalajelor ilustreaza o ceaşcă de cafea aburind. Pentru cafeaua la ibric, Elita indică lângă ceaşca de cafea şi ibricul. Elite Selected are ilustrată această ceaşcă, însă cu un design deosebit. Suntem obişnuiţi cu ceştile tradiţionale cu gura rotundă. Aici regăsim şi ceaşca şi farfuria în formă pătrată plus câteva boabe de cafea. Jacobs a avut la un moment dat pe ambalajul Jacobs Krönung nişte boabe de cafea care formează în centrul acestora coroana aurie.
În ultimii ani, au crescut vânzările la cafea ambalată în cantităţi mai mari (250-500 g), vânzările la cafea măcinată în ambalaje de 100 g au înregistrat o scădere. În schimb cafeaua măcinată în ambalaje de 250 g şi 500 g a înregistrat o creştere, la fel şi pliculeţul a devenit ambalajul preferat pe piaţa specialităţilor de cafea.
Adesea, ambalajul este purtătorul mesajelor legate de promovarea vânzărilor. Reducerile de preţ, cupoanele discount pentru recumpărare, cantităţi de produs oferite gratuit, concursuri sau jocuri ce se bazează pe expedierea cuponului de răspuns se regăsesc pe ambalaj. Puncte ce trebuie decupate (Elite) sau simbolurile „J” (Jacobs), foliile de aluminiu sau chiar ambalaje întregi sunt doar câteva exemple pe care consumatorii trebuie să le colecteze pentru a participa la jocuri şi concursuri.
Totodată, ambalajele sunt cele care aduc în atenţia consumatorilor o noutate, o inovaţie, în general printr-o bulină galbenă sau aurie cu inscripţia „nou”. Este utilizată în cazul lansărilor de noi produse precum Jacobs Caffé Latte, un mix pe bază de cafea solubilă, cu mai mult lapte, Jacobs Cappuccino Specials Milka, o inovaţie pe piaţa de specialităţi de cafea, care imbină gustul de cappuccino Jacobs cu bucăţele de ciocolată Milka, Jacobs Ice Coffee, un mix pe bază de cafea solubilă, special conceput pentru prepararea cu apă rece, care vin să completeze gama produselor all-in-one din portofoliul Jacobs sau pentru relansari, fiind cazul Tchibo Exclusive cu o nouă reţetă, 100% Arabica. Anexa 3.2. Ambalajele mai anunţă şi existenţa unor campanii promoţionale cum ar fi campania „Găseşte jumătatea norocoasă!” în cazul Elite. Uneori, chiar ambalajele constituie un premiu. Mărci precum Elite, Jacobs, Nescafé şi Tchibo au promoţii în care ambalajul este o cutie metalică sau plastic de păstrare a aromei cafelei pe o perioadă îndelungată. Cutii dreptunghiulare, rotunde sau, mai nou, ovale, cu închidere ermetică, cutii de dimensiuni diferite, toate sunt menite să impulsioneze potenţialul client să cumpere produsul.
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one